تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی

نوشته شده در : 03 مارس 2022 /
تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی

برای تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی نیاز به هیچ تخصص خاصی نیست. ما در این مقاله سعی داریم به صورت کامل و خلاصه با چند جمله توضیح این موضوع را توضیح دهیم، در صورتی که مصرف کننده روغن موتور هستید و نگران این که به خودروی شما با روغن غیر مرغوب آسیبی نرسد یک راهکار بیشتر ندارد.

هیچ راهی برای تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی به صورت چشمی وجود ندارد. به دو دلیل:

  1. برای تولید ظرف روغن های تقلبی یا از ظرف های اصلی (که به صورت ضایعات از تعویض روغنی ها خریداری میشود) استفاده میشود یا با اسکن سه بعدی دقیقا مشابه ظرف اصلی تولید میشود.
  2. روغن موتور موجود در ظرف های تقلبی روغن بی کیفتی نیست که با چشم یا از طریق بو قابل تشخیص باشد. بلکه تنها مشکلی که دارد نسبت به روغن موتوری که خریداری کرده اید کیفیت پایین تری دارد. به طور مثال روغن موتور 20w50 با کیفیت SM خریداری میکنید در صورتی که محتوای روغنی که خریداری کرده اید 20w50 با کیفیت SC میباشد که کیفیت بسیار پایینی دارد و تنها از طریق آزمایش قابل تشخیص میباشد.

اما سوال اصلی…!! چه باید کرد؟!

تنها راه برای اطمینان خرید این است که یا از نماینده های رسمی. خرید کنید یا از فروشگاه هایی که به صورت مستقیم از پالایشگاه خرید میکنند. فروشگاه اویل سیتی مفتخر است اعلام نماید با دریافت نمایندگی از اکثر تولید کنندگان روغن موتور و فیلتر استعلام اصالت کالا را برای شما مشتری عزیز فراهم کرده است.

اصالت تمامی کالاها شامل روغن موتور و فیلترها با ضمانت فروشگاه اینترنتی اویل سیتی. پس از انجام آزمایشات مختلف توسط آزمایشگاه معتبر شرکت نفت اختصاصا. برای فروشگاه اویل سیتی، تایید و توسط سامانه حمل فروشگاه اویل سیتی به انبار محصولات منتقل گردیده است.

با ارسال نظرات خود ما را در این راه یاری نمایید.

نظرهای کاربران

کاربر شماره 32119626 در تاریخ یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

روغن موتور پروتک واقعا اصل آلمان هستش؟در ضمن برای پژو پارس پروتک پیشنهاد میدین یا کاسترول؟

    مدیر در تاریخ یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

    با سلام. تحت لیسانس آلمان

کاربر شماره 22436652 در تاریخ سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

با سلام. من چند بار از شما روغن موتور لوبریفنت خریدم. ولی امروز تو یکی از سایت ها خوندم که این روغن تقلبی و اصلا همچین شرکتی در کانادا وجود نداره.خودمم سرچ کردم ولی چیزی پیدا نکردم.لطفا راهنمایی کنید.با سپاس

    مدیر در تاریخ چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

    روغن موتور لوبریفنت کانادا توسط شرکت آمیتیس شیمی با استفاده از مواد پایه اینفینیوم در ایران تولید میشود. و البته طبق نظر آزمایشگاه یکی از با کیفیت ترین روغن موتور های در ایران است. با این حال فروشگاه اویل سیتی تنها بر اساس آنالیز های فنی این روغن را پیشنهاد میکند و در نهایت تصمیم گیرنده مشتری میباشد

کاربر شماره 12090897 در تاریخ پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

با سلام و خسته نباشید چه تضمینی برای اصالت روغن موتور خریداری شده از شهر روغن وجود دارد؟ آیا شهر روغن کالای مصرفی را گارانتی می نماید؟ باتشکر

    مدیر در تاریخ پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

    با سلام. با توجه به اینکه فرایند خرید محصولات در فروشگاه شهر روغن به طور خاص تنها از تولید کننده تامین میشود و حتی برای حمل محصولات، یا خودرو پالایشگاه با مهم و موم یا توسط کامیون فروشگاه انجام میشود، هیچگونه شک و شبهه ای در خصوص اصالت کالا در این فروشگاه وجود ندارد.

کاربر شماره 8014755 در تاریخ دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

باسلام:

    مدیر در تاریخ دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام
انتخاب خودرو / موتورسیکلت